ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin genel tanıtımı. Tasarım görselleştirme ve sunum yöntemlerinin temel kavram ve terimleri üzerine sunuş ve tartışmalar. | Yok |
2 | Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Ödev 1 in duyurulması. | Yok |
3 | Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 1 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 2 in duyurulması. | Ödev 1 |
4 | Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 2 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 3 ün duyurulması. | Ödev 2 |
5 | Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 3 üzerine geribildirim oturumu. | Ödev 3 |
6 | Quiz -1. Genel tartışmalar ve genel geribildirim oturumu. Ödev 4 ün duyurulması. | Yok |
7 | Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler. Genel tartışmalar. | Yok |
8 | Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 4 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 5 in duyurulması. | Ödev 4 |
9 | Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 5 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 6 nın duyurulması. | Ödev 5 |
10 | Seminer: Profesyonel Tasarımcı ile tasarım görselleştirme kavramları ve uygulamaları. Ödev 7 nin duyurulması. | Yok |
11 | Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 6 üzerine geribildirim oturumu. | Ödev 6 |
12 | Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 7 üzerine geribildirim oturumu. Final Projesine giriş: Final Projesi gerekliliklerinin duyurulması. Öğretim elemanları sunumları ve tartışmalar. | Ödev 7 |
13 | Quiz-2. Genel tartışmalar, ve geribildirim oturumu | Final projesi ilerleme dökümanları |
14 | Final Projesi iyileştirilmesi: Genel tartışmalar, ve geribildirim oturumu. | Final projesi ilerleme dökümanları |
15 | Final Projesi Teslimi | Final projesi gereklilikleri teslimi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Örnekler ders notu olarak temin edilmektedir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Doyle, Michael. 1999. Color Drawing: Design Drawing Skills and Techniques for Architects, Landscape Architects, and Interior Designers, 2nd Edition. John Wiley & Sons Ungar, John.1985.Rendering in Mixed Media. WatsonGuptill Publications. Pipes, Alan. 2007. Drawing for Designers. Laurence King Publishers. Powell, Dick. 1990. Presentation Techniques. Little, Brown & Company Powell, Dick. 1986. Design Rendering Techniques: A Guide to Drawing and Presenting Design Ideas. North Light Books Hughes, Alan. 2008. Interior Design Drawing. Crowood Press Belker, Harald. Burg, Steve. Clyne, James. Goerner, Mark. Pugh, Nick. Page, Neville. Robertson, Scott. 2003. Concept Design 1: Works from Seven Los Angeles Entertainment Designers. Design Studio Press. Belker, Harald. Burg, Steve. Robertson, Scott. 2008. Concept Design 2: Works from Seven Los Angeles Entertainment Designers and Seventeen Guest Artists. Design Studio Press. Kemnitzer, Ronald. 1983. Rendering with Markers: Definitive Techniques for Designers, Illustrators and Architects. WatsonGuptill Publications Woolery, Lee. 1988. Marker Techniques, Workbook Series. North Light Books Strothotte, Thomas. Schlechtweg, Stefan. 2002. NonPhotorealistic Computer Graphics: Modeling, Rendering, and Animation (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics). Morgan Kaufmann. Leggitt, Jim. 2009. Drawing Shortcuts: Developing Quick Drawing Skills Using Today's Technology. Wiley |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 7 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 26 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 7 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest