11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, tasarımını görselleştirme ve sunma konusunda ileri düzeyde etkili olabilecektir.
  • Öğrenci, farklı tasarım konuları üzerinde geniş bir görsel ve kavramsal bilgi dağarcığına sahip olacaktır.
  • Öğrenci, manuel ve bilgisayar destekli görselleştirme tekniklerini deneyerek ve uygulayarak tasarım sunumu yapabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım anlatımı ve sunumu üzerine kendi teknik ve tarzını geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin genel tanıtımı. Tasarım görselleştirme ve sunum yöntemlerinin temel kavram ve terimleri üzerine sunuş ve tartışmalar. Yok
2 Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Ödev 1 in duyurulması. Yok
3 Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 1 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 2 in duyurulması. Ödev 1
4 Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 2 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 3 ün duyurulması. Ödev 2
5 Sınıf içi uygulamalar: Tasarım görselleştirme programları, arayüz ve araçları üzerine ders ve pratikler. Genel tartışmalar ve Ödev 3 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 3
6 Quiz -1. Genel tartışmalar ve genel geribildirim oturumu. Ödev 4 ün duyurulması. Yok
7 Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler. Genel tartışmalar. Yok
8 Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 4 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 5 in duyurulması. Ödev 4
9 Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 5 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 6 nın duyurulması. Ödev 5
10 Seminer: Profesyonel Tasarımcı ile tasarım görselleştirme kavramları ve uygulamaları. Ödev 7 nin duyurulması. Yok
11 Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 6 üzerine geribildirim oturumu. Ödev 6
12 Sınıf içi uygulamalar: Dijital görselleştirme teknikleri ve pratikler.Genel tartışmalar ve Ödev 7 üzerine geribildirim oturumu. Final Projesine giriş: Final Projesi gerekliliklerinin duyurulması. Öğretim elemanları sunumları ve tartışmalar. Ödev 7
13 Quiz-2. Genel tartışmalar, ve geribildirim oturumu Final projesi ilerleme dökümanları
14 Final Projesi iyileştirilmesi: Genel tartışmalar, ve geribildirim oturumu. Final projesi ilerleme dökümanları
15 Final Projesi Teslimi Final projesi gereklilikleri teslimi
16 Dönemin gözden geçirilmesi Yok
Ders Kitabı Örnekler ders notu olarak temin edilmektedir.
Önerilen Okumalar/Materyaller Doyle, Michael. 1999. Color Drawing: Design Drawing Skills and Techniques for Architects, Landscape Architects, and Interior Designers, 2nd Edition. John Wiley & Sons Ungar, John.1985.Rendering in Mixed Media. WatsonGuptill Publications. Pipes, Alan. 2007. Drawing for Designers. Laurence King Publishers. Powell, Dick. 1990. Presentation Techniques. Little, Brown & Company Powell, Dick. 1986. Design Rendering Techniques: A Guide to Drawing and Presenting Design Ideas. North Light Books Hughes, Alan. 2008. Interior Design Drawing. Crowood Press Belker, Harald. Burg, Steve. Clyne, James. Goerner, Mark. Pugh, Nick. Page, Neville. Robertson, Scott. 2003. Concept Design 1: Works from Seven Los Angeles Entertainment Designers. Design Studio Press. Belker, Harald. Burg, Steve. Robertson, Scott. 2008. Concept Design 2: Works from Seven Los Angeles Entertainment Designers and Seventeen Guest Artists. Design Studio Press. Kemnitzer, Ronald. 1983. Rendering with Markers: Definitive Techniques for Designers, Illustrators and Architects. WatsonGuptill Publications Woolery, Lee. 1988. Marker Techniques, Workbook Series. North Light Books Strothotte, Thomas. Schlechtweg, Stefan. 2002. NonPhotorealistic Computer Graphics: Modeling, Rendering, and Animation (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics). Morgan Kaufmann. Leggitt, Jim. 2009. Drawing Shortcuts: Developing Quick Drawing Skills Using Today's Technology. Wiley

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
7
45
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
26
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
3
Portfolyo
Ödev
7
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
18
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010